Udbetaling af tilskud
Man kan søge sit LAG-tilskud udbetalt, når projektet er gennemført og alle udgifter er afholdt og betalt.
Når du søger dit tilskud udbetalt er der en række skemaer du skal udfylde, ligesom vi skal have kopi af alle bilag samt betalingsdokumentation. Ansøgningen om udbetaling skal udfyldes elektronisk i PROMIS og derfra indsendes koordinatoren som formidler den videre til LAG sekretariatet i Erhvervsstyrelsen.
Du finder alle de relevante skemaer på hjemmesiden livogland.dk her.
Er projektets samlede udgifter over 100.000 kr. skal vi lave en besigtigelse af projektet, inden du søger udbetaling. Kontakt koordinatoren i god tid før din projektperiode udløber.
Der er en række dokumenter, der skal vedlægges, når man søger om udbetaling, blandt andet:
- Udbetalingsanmodning (skema1 i PROMIS) og underskriftsbilag
- Slutrapport (PROMIS)
- Alle bilag (fakturaer, kreditnotater mm)
- Betalingsdokumentation (detaljer for hver enkelt betaling - almindeligt kontoudtog er ikke nok)
- Billeddokumentation for skiltning (både i projektperioden og efter, hvis der er krav om det)
- Dokumentation for brug af relevante logo'er på tryksager, hjemmeside mv. For LAG projekter skal hjemmesider desuden indeholde link til den Europæiske Fond for Udvikling af Landdistrikter.
- Eventuelle tilladelser (fx byggetilladelse)
- Timesedler for frivilligt arbejde (hvis relevant)
- Timeregnskab for projektansatte (hvis relevant)
- Ansættelseskontrakter for projektansatte (hvis relevant)
- De minimins erklæring (for erhvervsprojekter)
- Dokumentation for anden (offentlig) tilskud til projektet (både tilsagn og udbetalingsdokumentation).